Koh samui

18 oktober 2017 - Ko Samui, Thailand

Gisteren had ik geen zin om te schrijven door al het gedoe en ben ook veel onderweg geweest. Ik heb spontaan besloten om naar koh samui te vliegen. Taxi gepakt naar bangkok airport en het was maar 45 minuten vliegen. Zat net lekker met mn dekentje en kussen en we gingen alweer landen. Omdat het een kleine vlucht en klein vliegtuig was gingen we met een busje in en uit het vliegtuig. Zodra aangekomen merkte ik direct verschil; de lucht, de geur etc. Het rook er naar bloemen ipv altijd die doodse vieze geur die in bangkok en hong kong hing. Het vliegveld waar we aankwamen was echt mini! Al helemaal vergeleken met bangkok of hong kong airport. Meteen een andere sfeer. Zelfs het vliegveld was in t tropical thema. Helemaal vergeten geld te pinnen , oeps! Nog net genoeg cash om de shuttle te pakke  na het hotel. Eenmaal aangekomen voelde ik me overwelmd. Hoe mooi het er was ondanks dat het donker was. Kon niet wachten tot de volgende dag! De bungalow is fijn alleen jammer dat ik geen airco heb en alleen een ventilator. Maakt veel geluid en helpt niet heel veel. Na een uur klooien met mn klamboe eindelijk gaan slapen.

1e volle dag in koh samui; Nouuu, i just landed in paradise! Om half8 opgestaan en het strand op gewandelt. Wat een paradijsje hierzo ongelofelijk! Zowieso het zand tussen mn tenen, de frisse zeelucht en de laidback sfeer was precies wat ik nodig had! Zag er ook al een beetje tegen op dat ik pas in cambodja de zee zou zien. ( rond eind oktober begin november ) heb me een lekker croissantje, cappucino en fruitsalade besteld en droomde even weg kijkend naar de zee. Wat een begin van de dag, zo mag het voor mij elke dag zijn! Ik had met Dan afgesproken dat we rond half11 zouden afspreken, dus hij kwam me ophalen bij mijn hotel en zijn een paar uur op t strand gaan liggen. Het was vooral bewolkt maar soms kwam de zon door en ondanks dat ik flink heb liggen smeren met factor 30 en 50, was ik binnen no time aan het verbranden. Er lopen hier overal honden. Die leven op het strand denk ik. Eentje heeft 2 uur onder Dan zn zonnebedje gelegen en hij kwam er pas onderuit toen er een andere hond naar ons toe liep. De hond kwam onder t bedje vandaan en rende blaffend op hem af alsof die wou zegge ; dit zijn mijn vrienden zoek je eigen!!! Ook vaarde er een aantal x een mannetje voorbij op een mini bootje met daarop een bbq en vanalles. Hij legde aan voor onze neus en maakte de bbq aan ; Mais, worstjes, mango. Waar haalde die het ingodsnaam vandaan!? Nog even in het zwembad fotos gemaakt van elkaar en een uur gemasseerd geworden op de bedjes. Toen 2uurtjes terug na mn bungalow gegaan om vervolgens naar fishermansvillage te lopen samen. Nu snap ik ook waarom het zo heet! Overal verse vis te krijgen; kreeft, krab, scampies, red snapper, oesters, scallops, alles! Bakken met ijs zoals op de markt vol met vis en aquariums met levende beesten. Uiteindelijk ergens vispasta gaan eten en toen begon de storm! WOW wat een regen, wind, bliksem en donder. Daar is ons ergste weer niks tegen. Na n halfuurtje was t weer droog en zijn we terug gelopen. X
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Josiane coenegracht:
    18 oktober 2017
    Wat schrijf je beeldend en makkelijk!Alsof je er echt zelf midden in zit. Leuk!nooit geweten ....en n leuke ervaring weer. x
  2. Lucienne Coenegracht:
    18 oktober 2017
    Ha iza, leuk om te lezen, weer anders toch dan de appjes, ik krijg een veel beter beeld van hoe het er is, hoe jij het ervaart.
  3. Noa:
    18 oktober 2017
    Super leuk Iza!! Je moet reisblogger worden hihi :)