Noosa & fraser island

12 januari 2018 - Fraser Island, Australië

Afgelopen dagen op fraser island doorgebracht, en het was GEWELDIGG! Toevallig met 2 eindhovense jongens waarmee ik in vietnam ben geweest die deden dezelfde trip. De bus naar mission beach en vanaf daar werd de groep verdeeld onder 4 auto's. Wij zaten in de laatste met 8 personen. Met de boot op de ferry en 5minuutjes oversteken naar t eiland voordat we konden gaan cruisen over t strand. We zijn naaar lake mckenzie geweest, prachtig helder meer gemaakt van regenwater in t midden van een mega droog gebied. Zonder visjes erin dus helemaal prima voor mij! Daar gezwommen en erna terug gegaan naar t hostel voor lunch.. die avond gezellig wat gaan drinken. Als ik dacht dat australie duur was dan ga maar ns naar een australisch eiland! Mijngod wat een prijzen, in een winkeltje 6pack ciders voor 30 dollar 😑 maargoed je moet er iets voor over hebben he. De dag erna zijn we naar champagne pools, en ely creek geweest, allebei echt geweldig gewoon (zoek maar eens op) in de creek kon je helemaal naar beneden drijven in ondiep bronwater, heel speciaal.. en de champagnepools liggen tegen de zee aan waardoor je toch n beetje in de zee zit maar toch veilig bent voor de haaien. Ook zijn we nog naar een viewpoint geweest waar je mantas en haaien kon spotten! Die avond hebben we gefeest met zn allen en op t strand gaan zitten in t pikkedonker om de extreem heldere sterrenhemel te zien. De dag erna was de kater redelijk aanwezig en opeens moesten we om 8uur smorgens 5km gaan hiken naar lake wobby. Dat was me een potje zwaar ben echt een paar keer gestopt en gaan uitrusten want door zacht zand bergop lopen is al vermoeiend als je wel fit bent, en dat met 35 graden. Eenmaal aangekomen heb ik snel n duik genomen en ben terug gaan lopen, kwam voor geen meter vooruit en voelde me alsof ik in een episode zat van i shouldnt be alive.. alleen maar zand overal hahaha. Erna lunch gehad en terug gegaan naar noosa, nog wat gegeten en gedronken en vroeg na bedje om smorgens om 8uur de bus te pakken naar surfers paradise.daar kwam ik rond 1uur aan en ben met een roommate naar t strand gegaan, mijn god wat een extreme golven, stond tot mn middel in t water en werd helemaal omvergegooid waarbij bijna mn bikini mee terug te zee in ging. Toen gingen ook de lifeguards omroepen dat we moesten opletten voor sterke stroming en hogen golven.. nu lekker in bedje morgenvroeg op t strand wandelen voor ik naar byron bay ga!