Sydney & melbourne! Last ones

21 januari 2018 - Sydney, Australië

De 15e pakte ik voor de laatste keer de bus.. naar sydney! Dat was ongeveer 13 uur in de bus dus was blij toen ik aankwam. Ik ben naar mijn hostel gelopen die gelukkig op loopafstand lag, heb me even snel gedouchd en ben op zoek gegaan naar wat foldertjes bij de receptie. Daar stond in dat er 2x per dag een gratis tour was, helemaal perfect voor mij aangezien ik al failliet ben! Ben er snel heen gegaan; de tour duurde 3 uur en de meid die hem gaf vertelde heel leuk over de geschiedenis van sydney en leuke weetjes over de plekken die we bezochten. Na de tour zei ze dat je mocht geven wat je het waard vond, ik gaf 5 dollar want ik ben maar een backpacker haha. Maar wel een leuk idee, je had in sydney ook al een restaurant waar je mag betalen wat je wilt en het schijnt dat daar een hele relaxte sfeer hangt omdat het zo ongedwongen is. Ik ben er niet naar toe geweest omdat ik maar 2 dagen had en het een uurtje van het centrum af lag. De dag erna ben ik nog wat rond gaan lopen in het centrum en vroeg naar bed om mijn vlucht te pakken de dag erna. Eerst na station lopen, trein pakken en voor ik het wist was ik al in melbourne. Heb echt geen moeite meer met grote afstanden te reizen, 8 uur reizen? Makkieee haha. In melbourne aangekomen dacht ik misschien kan ik een oproepje op de australia backpackers groep op facebook plaatsen, met de vraag wie zin heeft om een drankje te gaan doen. Ik kreeg echt bijna 30 reacties en was een beetje overwelmed en wist niet zo goed hoe ik t allemaal moest regelen. Maar uiteindelijk met meerdere mensen afgesproken , eerst met 2 meiden naar t strand gegaan. Toen ik in het water zat werd er met een karretje over t strand gereden en met n bootje langs de kust gevaren omroepend dat er haaien waren en iedereen uit t water moest. Ik dacht dat t normaal was maar later bleek dat het echt niet vaak voor komt, vooral niet bij dat strand. Later die avond nog met 1 meid en 2 jongens. Lekker wat eten, drinken en muziek in het park, harstikke gezellig! De dag erna ging ik weer met een andere meid naar t zwembad, want het was 43 graden en wou niet riskeren dat we weer niet t water in mochten in de zee. Wat een hitte mijngod als ik een eitje had had ik hem makkelijk buiten kunnen bakken! Later die avond met zn alle weer afgesproken om pinguins te kijken bij st kilda pier. Wat een leuke ervaring, kleine pinguins zijn het echt zo schattig! En wat was het koud aaan zee, raar toch? Van 43 graden naar 20 in de avond.. we hebben de tram gepakt naar CBD en zijn weer in t park gaan chillen. Goede afsluiter voor mn reis! Om 1 u snachts vond ik het wel tijd om naar huis te gaan, aangezien ik om 7 uur op wou staan om nog naar de victoria market te gaan. Dit heb ik ook gedaan en om 11uur mijn shuttle gepakt naar t vliegveld... en nu.. in het vliegtuig naar hong kong! Zo raar dat mijn reis alweer voorbij is, alsof ik gisteren vertrokken ben. Maarja time flies when you're having fun! Hoop dat jullie mijn verhaaltjes beetje leuk vonden ondanks dat ik er meestal totaal geen geduld voor had en alles een beetje heb afgekort! Xx

1. Noa:
    21 januari 2018
    Super leuk Ies. Benieuwd naar de foto's van de pinguïns. Toevallig laatst met Senn over gelezen in zijn freek boekje:)
  2. Josiane coenegracht:
    23 januari 2018
    Een beetje leuk?? Hartstikke leuk!!!!Ik heb gesmuld van je verhalen, een makkelijk en beeldende schrijfstijl.Erg leuk.Niks te merken van gehaaste noities😊Je spannende verhalen gaven een heel goed beeld van waar je was, wat je deed en hoe je t beleefde. super Iza!!Verheug me op een gezellig avondje met film foto en bijbehorende catering die ik graag verzorg dan.Even op reis in jouw voetsporen.geweldig.