Whitsundays - airlie beach

8 januari 2018 - Airlie Beach, Australië

De whitsundays tour was geweldig! Voelde me ook direct een stuk veiiliger op de boot dan in bijvoorbeeld indonesie of thailand.. de eerste stop was snorkelen bij een rif, zodra de crew groen licht gaf sprong iedereen in zn wetsuit ( die je moet dragen deze tijd van het jaar ivm dodelijke kwallen) maar ik was de enige die bleef zitten. Was wel een beetje confronterend maarja. Een van de crewmembers vroeg waarom ik niet mee ging en of ik niet mee op het kleine bootje wou zodat ik alles van boven het water kon zien. Dit vond ik een goed idee en dacht trek toch maar mn wetsuit aan voor het geval ik me bedenk. Eenmaal daar aangekomen zaten alle mensen al in het water dus ik ben er gewoon ingesprongen
En zo eng vond ik het niet! Het rif was mooi maar de helderheid van t water niet super, en er waren niet heel veel vissen maar dat vond ik niet erg. Wel een schildpad gezien, wat zijn die beesten groot man! Na kwartiertje snorkelen vond ik het goed geweest en ben ik terug naar de boot gegaan. De volgende stop was naar het worldfamous uitzicht van de whitsundays
Na een hike van 10 minuten omhoog kwamen we aan en het was prachtig! Ik was ver vooruit gelopen van de groep omdat ik een foto wou zonder toeristen erop.. maar zodra ik er kwam was t al proppen voor n foto.. een van de gidsen nam mij en n paar anderen mee naar n geheim plekje voor betere fotoss dus daar was ik wel blij mee.. ondanks dat t hoogwater was en je het zandpatroon niet heel goed kon zien was het toch mooi. Erna zijn we naar whitehaven beach gegaan om daar n uurtje te besteden, zonnen , onze lunch eten etc. T eiland staat bekend om de grote hagedissen die er rondlopen, ik dacht dat ik dat heel eng zou vinden maar dat viel reuze mee ookal liepen ze overal.. daar nog de zee in geweest en grote vissen zwommen gewoon langs je af de hele tijd, maar toen ik een stingray zag vond ik het tijd om t water uit te gaan haha. Toen zijn we terug gevaren en die avond ben ik met jelske ( een nl meisje dat ik op magnetic island had leren kennen) wat gaan eten en drinken. Maaar ik heb t niet laat gemaakt want om 6 uur smorgens de dag erna had ik mn skydive opstaan! De skydive was vet eng maar weer iets om van mn bucketlist af te strepen.. helaas niet boven de zee kunnen springen ivm de wind, maar alsnog leuk! Die dag nog gaan zonnen bij de lagoon en om 7 uur de bus gepakt naar noosa. Waar ik nu nog steeds inzit 16uur later.. nog 2uurtjes en dan zijn we er, wat n afstanden man ik ga nooit meer klagen over 10minuten na t werk rijden! Morgrn 3 dagen fraser island, hopelijk goed weer! X