Cairns - magnetic island

5 januari 2018 - Magnetic Island, Australië

In cairns heb ik al met al een leuke tijd gehad! Ondanks dat ik niks heb uotgevoerd, niet buiten het centrum ben geweest en hele week een beetje heb gehangen, was het fijn om even een week op 1 plek te blijven. Veel leuke mensen ontmoet waar je dan natuurlijk ook weer afscheid van moet nemen. Maar dat heb ik nu al zooo vaak moeten doen dat het wel went! De bus gepakt naar townsville om 1 uur snachts, en erna de boot naar magnetic island om 6uur smorgens. Niks geslapen natuurlijk die nacht dus die ochtend toen ik aankwam in mn hostel nog even 2uurtjes geslapen op de beanbags die in de gemeenschappelijke ruimte lagen.. aan het zwembad gaan liggen tot dat ik kon inchecken en die avond met 2 meiden op pad gegaan. Met de auto naar horseshoe bay gereden en toen een hike gedaan van 2 uur. Ik zweette me een ei uit mijngod wat een hitte vochtigheid en stijle stukken over stenen en al. Eenmaal aangekomen wel mooi strand om even uit te rusten. Dit was voor mij t 1e moment dat ik echt weer voelde dat ik aan de andere kant van de wereld zat, de geur en de hele omgeving gewoom zo anders dan overal waar ik ooit geweest ben. Na de hike zijn we mee gaan doen aan pictonairy voor een gratis kan cider of bier. Die wonnen we dus dat was wel mooi meegenomen! De ochtend erna om 07.00 opgestaan en gaan rennen, dat ging voor geen meter natuurlijk aangezien het al 27 graden was rond die tijd, in combinatie met verkeerde schoenen en last van mijn voet waar ik in bali mee was uitgegleden. Toch stukjes gerend en gelopen en uiteindelijk wilde koalas gespot! Suuuuper leuke beestjes zijn het! Erna heb ik de tour gedaan die in het pakket zat dat ik had geboekt. Uitleg en mogelijkheid tot vasthouden van schildpadjes, krokodillen, slangen, wombats en koalas. Die avond heb ik de bus gepakt naar arcadia (alma bay) een van de weinige plekken waar je rockwallabys kan voeren. Wat een speciale ervaring! Zo tam dat je ze kon aanraken en een hele fotoshoot kon houden.. ook had ik nog papegaaien gevoerd, met 30stuks die op me sprongen heel leuk allemaal. Nu ben ik alweer onderweg naar airlie beach waar ik 2 nachten blijf. Morgen mn whitsundays tour! Ben zooo benieuwd. Het pareltje van australie.. ik hoop op goed weer, ook omdat ik ben aant denken om een skydive te doen in airlie beach.. maar daar ga ik nog 1 nachtje over slapen!

1. Lucienne Coenegracht:
    5 januari 2018
    Erg leuk verhaal weer! je moet iets met schrijven gaan doen. Gaat je zo natuurlijk af valt me op.
  2. Noa:
    8 januari 2018
    wat een leuke verhalen allemaal!! Als Je terug bent moeten er echt een avond plannen om alle foto's te bekijken