De heenreis

12 oktober 2017 - Tsim Sha Tsui, Hongkong

Eenmaal op schiphol aangekomen ging alles heel makkelijk en voor ik het wist zat ik in het vliegtuig. Weliswaar 1uur vertraging door de drukte maar dat maakte niet uit. Grootste vliegtuig waar ik ooit ingezeten heb!! De vlucht zelf was lang en saai maar met een paar films en pogingen tot slapen kwam ik er wel. Dat slapen ging voor geen meter maargoed. Ik stapte uit het vliegtuig de luchthaven op en mijn eerste gedachte was; boh wat een hitte! (Lange broek en vest aan) ik liep de menigte achterna en moesten in een hele snelle tram stappen die ons naar de bagage bracht. Met mn bagage opzoek naar koffie en wat te eten en na lang zoeken mijn buskaart aangeschaft. Toen ik naar buiten liep dacht ik weer; boh die hitte net was niks vergeleken met hier buiten. Gelukkig goede airco in de bus na mijn hostel. Had even mijn twijfels om mn backpack zomaar in de gang te laten staan maar uiteindelijk heb ik hem in een kamer gezet wachtend tot mijn kamer klaar was. Buiten gaan rondlopen, wat een indrukken! Van mensen die je hun winkel/restaurant in willen trekken met folders en borden, tot bakken met levende scampis en krabben die ze vervolgens voor je bereiden. Etalages op 3 hoog ( alaof iemand dat kan zien vanaf beneden) , waar je dan met een mini smal roltrapje via een ingang zo klein als een deur naar binnen komt. Ben erna In het park rond gaan wandelen en toen ik even op een bankje zat viel ik bijna in slaap.( ondertussen 25u wakker) ik dacht ik ga alvast na t hostel desnoods zit ik in de gang maar dan heb ik dat al gehad. Gelukkig kon ik snel erin en de jongen van het hostel was super vriendelijk. Even douchen en 1.5 u slapen en toen ben ik gaan eten. Wel een kunst om wat te vinden waar ik durfde te eten. Uiteindelijk bij een sushi plek gaan eten en was lekker. Toen naar hostel en na bed. Vandaag naar de peak, kam's roast goose, en soho. Xx

1. Noa:
    14 oktober 2017
    Super leuk om te lezen voor het thuisfront en voor je zelf natuurlijk als herinnering !! Xxx