Chiangmai - phuket

8 december 2017 - Chiang Mai, Thailand

Zo dat is alweer even geleden dat ik heb geschreven. Ivm mn gezondheid en toestand even niet veel aandacht voor gehad. Ben momenteel op de boot naar koh phi phi dus 2uurtjes tijd te besteden aan dit soort dingen. Toen ik aankwam savonds in chiang mai, ben ik met een meisje uit londen gaan eten en vroeg naar bed gegaan. Ik voelde dat ik niet helemaal lekker was, eigenlijk al langer dan een week maar hoopte dat het over zou gaan. Die ochtend om 6 uur wakker geworden zwetend in bed met koorts en een ziek gevoel. Tijd om naar het ziekenhuis te gaan dacht ik. De avond ervoor checkte ik in samen met een jongen die vertelde n week in het ziekenhuis gelegen te hebben met dengue. Ik zei waaatt? Een week?? Wow wat heftig! Evenlater in het ziekenhuis kwam ik hem weer tegen hij ging voor controle terug. Ik vroeg zijn symptomen en die kwamen akelig overeen met die van mij dus op dit punt begon ik een beetje para te worden. Eindelijk werd ik geroepen en het enige dat ze deden waren mn bloeddruk meten, wegen, leeftijd en lengte vragen en toen lieten ze me op een tablet zien dat ik voedselallergie had. Ik kreeg al een recept en mocht gaan. Maar dit was niet hoe ik me voelde, en vroeg of ze mn temperatuur konden meten. Ja hoor koorts! Vanaf dat moment werd ik een stuk serieuzer genomen en had ik allerlei onderzoeken/scans. Na 7 uur onderzoeken naar mn prive kamer gebracht niet wetende dat ik daar een week aan het infuus/antibiotica en morfine zou liggen. Het was een helse week voor me, vooral de 2e tm 5e dag hevige pijnen gehad. Denk wel de ergste pijnen die ik ooit had, en dat om het half uur ( ook snachts ) toen ze er eindelijk achter kwamen dat ik buiten een bacteriele infectie ook ontstoken lymfeklieren had, konden ze de juiste medicatie geven en vanaf dat punt werd het langzaam beter gelukkig. Van huilend op de grond smekend om morfine, naar tekenfilm kijken in bed onder het genot van een fruitsalade/gembertheetje/pasta. Een hele menukaart om uit te kiezen maar daar had ik al dagen geen gebruik van gemaakt aangezien ik 4 dagen niks had gegeten. De verplegers waren zo vriendelijk en lief, ze gingen zelfs voor me na de winkel om dingen voor me te kopen. Ben achteraf blij dat ik in thailand was, en niet in cambodja of vietnam waar de zorg stukken slechter is. En ik heb een week uitgespaard op accomodatie & eten.. maar dat was meer aanvullen wat ik al teveel had uitgegeven. Eenmaal uit het ziekenhuis voelde ik me erg slap en heb ik rustig aan gedaan. 2 dagen erna de elephant sanctuary gedaan! Wow wat een geweldige ervaring ik hou van die beesten. Je mocht ze voeren met ze in de modder en ze wassen in de rivier. Ze liepen allemaal los en het was echt geweldig. Hierdoor kreeg ik weer een beetje reislust! Voor de rest scooter gehuurd en lekker getourd, aan t zwembad gelegen en wat dingen geregeld omtrent de rest van mn reis. Ik schrijf straks verder over mn reis naar phuket! Kan even niet meer typen op dit kleine schermpje! X

1. Noa:
    8 december 2017
    Gelukkig kan je je reis weer hervatten Iza. Geniet van alles wat nog komen gaat 🌴🌞🌸 Fijne verjaardag 🎂💕
  2. Josiane coenegracht:
    8 december 2017
    Jij lekkere truffel😂 ben zo dankbaar dat tenmunste dit ziekenhuismallaise avintuur weer over is... let s go on!! waar en wat het ook mag zijn. Elke dag is een niew avontuur waar dan ook. 😘😘😘
  3. Josiane coenegracht:
    8 december 2017
    hu reactie weer weg.😢 vast omdat ik tiepfouten maak. najja . je weet wel 😘😘😘
  4. Sander:
    9 december 2017
    🎈Mooi dat het weer beter gaat! Fijne voortzetting van je reis 🌈
    Gefeliciteerd nog 🎉