Phuket - koh phi phi

10 december 2017 - Koh Phi Phi, Thailand

Ik voelde me net een beetje opgeknapt toen ik uit het ziekenhuis kwam, in het vliegtuig naar phuket helaas een verkoudheid opgelopen. Natuurlijk door mijn lage weerstand door al die medicijnen. Wel leerde ik 2 leuke vietnamese jongens uit californie kennen, waarmee ik samen de bus heb gepakt vanaf het vliegveld. Eenmaal aangekomen op mn slaapplek merkte ik dat ik me niet zo goed voelde dus heb 3 dagen lekker rustig aan gedaan. De eerste dag gaan verkennen op de scooter, kreeft en garnalen gegeten aan het strand. Erna nog wat rondgelopen en er zijn echt zo veel aquariums met levende vissen, kreeften en zelfs kleine haaien! Dat ik bijna spontaan vega word. Dan vraag ik me wel eens af, hoe kan er nog vis in de zee zitten? Anyways, de dag erna heb ik afgesproken met de 2 vietnamese jongens en we hadden een geweldige dag; lekket zonnen, eten en heel veel lachen. Ze hadden een strandhuisje via rbnb met open keuken buiten en alles, had ik dat eerder geweten dan was ik naar de markt gegaan en had ik eindelijk eens kunnen koken! Maarja gezellige dag gehad en de dag erna niets speciaals gedaan, behalve zwembadhangen en gemberthee drinken. Ik bedacht me dat ik de 7e wel opstap wou gaan voor mn verjaardag en dan de 8e in koh phi phi luieren op t strand, maar ik was nét te laat voor de boot! Dan maar voor de dag erna.. vroeg opgestaan en naar koh phi phi. Net als je denkt dat het niet mooier kan en het water niet meer blauwer wordt, kom je toch weer in een paradijsje terecht ( denk mooiste plek tot nu toe) meteen toen ik aankwam in het hostel werd ik warm ontvangen en leerde leuke mensen kennen waarmee ik de 1e dag doorbracht. We liepen naar longbeach (geen vervoer op t eiland) een wandeling van 30-45 minuten trapjes op en af, door strandjes en zelfs door bushbush onmogelijk terrein vasthoudend aan touwen. Maar eenmaal aangekomen was het t zeker waard! Werd getrakteerd op lunch door een kamergenootje voor mn verjaardag, samen gaan snorkelen en daarna heel lui de taxiboot terug gepakt. Het was immers mijn verjaardag! Die avond met een groep mensen naar de reggeabar geweest. Je zou denken aan rasta mensen met een relaxt muziekje maar dat was t niet! Je kon de ring ingaan voor een gratis bucket alcohol (als je won). Heel entertaining zowel de professionele muay thai boksers en de dronken touristen. Na dat onze buckets leeg waren zijn we naar de full moon party gelopen waar we zijn gebleven tot de muziek uit ging (om 2 uur al) al met al geweldige dag gehad en dag erna natuurlijk een kater maar op t strand hangen en niks doen kost toch niet zo veel moeite. Lekker italiaans gegeten en massage gepakt en vroeg na bedje want ik en rodriguez (een jongen uit el salvador) hadden een boottocht geboekt om9 u smorgens. Prachtig was het maar ook eng! Probeer echt over mn visangst heen te komen en had de dag ervoor ook gezwommen bij sharkbay maar toen we tussen de rotsen bij het diepere water waren waren er echt duizende vissen overal. Uiteindelijk 1x erin gesprongen maar verder dan dat kwam ik helaas niet. Rodriguez wel hij is fotograaf en had mooie onderwater opnames gemaakt. Hij had ook een aantal haaien gespot ongeveer 100 meter van waar ik in het water zat. Gelukkig zijn het meestal geen agressieve soorten. Rodriguez heeft ook mega veel fotoshoots met me gedaan dus ik kan niet wachten op de resultaten!(sneak peak zie foto) Nu vandaag in krabi aangekomen in mijn oude vertrouwde hostel en meteen warm verwelkomt met een leuke verassing van noa, mama en de eigenaren. (Zie foto) zo lekker eten en vroeg na bed want ben kapotmoe!! Xx

1. Lucienne Coenegracht:
    10 december 2017
    Leuk om weer een stukje verhaal te lezen!
  2. Noa:
    10 december 2017
    Leuk om te lezen Iza! en mooie foto's. Grappig geen vervoer maar wel een watertaxi😜
  3. Lara Vos:
    12 december 2017
    Hè Iza. Allereerst nog van harte gefeliciteerd
    Sorry ben wat laaaat
    Geniet volop van jou verblijf daar in t mooie en warme Thailand😃🌻😎Grts Lara