Kampot - back in phnom penh

8 november 2017 - Phnom Penh, Cambodja

In kampot heb ik de pepper plantation bezocht. Samen met nicolas op de motor en nog een jongen uit onze kamer die graag mee wou. Zeker een uur onderweg geweest waarvan 45 min offroad. Een weg vol met mega kuilen dus harder dan 10km per uur konden we niet gaan. We reden op een lange weg door allemaal dorpjes, rijstvelden en kleine winkeltjes. Eenmaal aangekomen begon de tour, die gratis was! Alles werd uitgelegd over de peper, we mochten alles proeven, en erna kregen we een rondleiding. Ik heb voor 25dollar aan peper gekocht want hij rook zoooo lekker! Toen ik terug was in het hostel heb ik mijn spullen gepakt en ben ik met de minivan naar phnom penh gegaan. Vanwege het water festival dat weekend waren alle fijne bussen volgeboekt, maar dat doe ik nooit meer. 5 uur gepropt in een busje met 20 man zonder stop. Verkeer was mega druk en de driver kreeg om de 5 minuten een telefoontje. Eenmaal aangekomen was ik zo blij om terug bij feliz te zijn, voelde een beetje als thuis komen! Heerlijk geslapen die nacht. Nat, de australische jongen van de week ervoor zat er ook nog. We zijn samen elke dag gaan ontbijten voor hij naar zn werk moest ( engelse les geven ) en als hij terug kwam avondeten. Weer veel gepraat met de staff, zon vriendelijke mensen! Met noy en nat ben ik streetfood gaan eten, heerlijke fried rice of noodles voor 1 euro. Gister avond een jongen uit washington leren kennen en hem weer mee daarna toe genomen. En 2 porties meegenomen voor de jongens van de receptie. Aangezien zij 15 uur werken met waarschijnlijk maar 1 maaltijd. Ze waren erg blij. Al mn fotos staan nu op dropbox na in totaal 30 uur uploaden. Hehe eindelijk! Nu zit ik in de bus naar siem reap. 6.5 uur maar dit x in de giant ibis. Lekker ruim, drinken, snack, wifi, stroom en airco. Zondag naar hanoi! Hopen op goed weer...