Siem reap, bye cambodia

13 november 2017 - Siem Reap, Cambodja

Afgelopen 4 dagen zijn voorbij gevlogen! Dacht even kijken wanneer ik voor t laatst heb geschreven. Siem reap was heel leuk, misschien wel het leukste van heel cambodja. De eerste dag toen ik aankwam heb ik niet zo veel gedaan en ben ik vroeg naar bed gegaan. De dag erna heb ik aan t zwembad gelegen, de omgeving verkend, over de nachtmarkt gelopen en een voetmassage gehad. Ook heb ik voor de dag erna de sunrise tour geboekt via het hostel. Dat betekende om 3.30 op en om 4.30 klaarstaan in de lobby.. angkor wat was heel mooi en ben blij dat ik het gedaan heb alleen heel touristisch en iedereen wil natuurlijk het perfecte shot van de zonsopkomst vastleggen. De gids vertelde ons dat in de middag het nog drukker zou zijn en vol met grote groepen chinezen. Omdat zij lui zouden zijn, laat op zouden staan en om de 2 uur wouden eten. Toen we naar buiten liepen zagen we inderdaad veel groepen naar binnen lopen. Ook de aapjes rondom de tempels vond ik natuurlijk weer erg leuk. Toen ik in de auto zat terug naar t hostel rond 12 uur was ik zo moe! En moest direct uitchecken aangezien ik de laatste 2 dagen een ander hostel had geboekt. Toen ik in t andere hostel aankwam had ik direct spijt. Ik leerde daar een meisje kennen uit duitsland (Louisa), ze zei dat ze ook niet zo blij was met het hostel dus we besloten samen terug te gaan naar Onederz (mijn hostel) beste keuze ever! Blij om terug te zijn na 2 uur haha. Die avond leerden we een nederlandse jongen kennen en we zijn met zn 3e wat gaan drinken. Louisa voelde zich niet zo goed dus die ging terug, en ik en patrick zijn nog naar 2 clubs geweest. Alleen jammer dat de muziek zo belachelijk hard staat, ze proberen elkaar allemaal te overstemmen in die straat om touristen te lokken. In de laatste bar hebben we ons geverfd met bodypaint glow in de dark. En overal kon je gratis poolen dus dat was wel leuk. Heel veel cocktails verder besloot ik om 3 uur dat het tijd was om te gaan. Overal op straat zijn kleine barretjes(aan een scooter vast), waar je met youtube je eigen muziek kan draaien echt een super leuk concept!! Op straat en de nightmarket word je om de 2 seconden gevraagd; buy something lady lady i got many colors take a look is free blablabla. En om de 5 seconden, madame tuktuk??? Op t begin zeg je nog no thankyou maar op n gegeven moment loop je gewoon door. Ook veel bedelende mensen, blinden, gehandicapten etc. De dag erna had ik een mega kater en heb een beetje gehangen in t hostel tot 2uur smiddags en toen ben ik gaan eten en aan t zwembad gaan liggen. Ook ben ik weer voor n massage gegaan en nog wat dingetjes gekocht op de nachtmarkt met patrick. Toen was mn laatste dag al aangebroken en dat was eigenlijk mijn backpack ordenen, was doen en wachten tot ik naar het vliegveld kon gaan met de tuktuk.  Nu in het vliegtuig naar hanoi. Jammer dat ik cambodja verlaat, voelde me op een bepaalde manier heel erg thuis hier ondanks alle rotzooi en armoede.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Josiane coenegracht:
    13 november 2017
    😕 afscheid nemen is niet altijd leuk. Gauw terug gaan😊 Leuk dat je dit zo n geweldige plek vond ondanks.Nu n week voor eeer nieuwe avonturen.. ben benieuwd!!!!xxx
  2. Lucienne Coenegracht:
    13 november 2017
    Mogelijke verhaaltitels: "Sunrise over Angkor Wat", "Hangover hotel" ;-)
  3. Lucienne Coenegracht:
    geniet van Vietnam!
  4. Noa:
    14 november 2017
    Leuk Iza. Volgens mij heb je daar wel een leuke tijd gehad hè! ? En je had ook een heel mooi shot van de zonsopgang. Ook foto's van de glow in de dark bodypaint?