Hanoi

14 november 2017 - Hanoi, Vietnam

Vlucht van cambodja naar hanoi ging snel, eenmaal aangekomen wou ik pinnen, en de eerste 3 automaten die pakte mijn pinpas niet. Schrok me kapot natuurlijk maar de 4e deed het gelukkig wel. Maximaal 5.000.000 kon ik maar pinnen, dat lijkt heel veel maar dat is ongeveer 75 euro. Dat is blijkbaar bij elke pinautomaat zo hier in vietnam. Eventjes een simkaartje gekocht en opzoek gegaan naar vervoer naar t hostel. Ik had veel verhalen gehoord over oplichtingspraktijken dus ik wou op safe spelen door een uber te pakken. Een scooter was een stuk goedkoper maar bleek in de praktijk niet zo handig. 50minuten met een backpack op je rug, voel het nu nog! En de 1e kou die ik voelde sinds ik weg ben, even vestje aangedaan. Eenmaal aangekomen had ik mega honger dus heb me ingecheckt en ben direct op straat gaan zoeken of ik nog iets te eten kon krijgen. Fried rice gevonden, prima! T was inmiddels al 1uur snachts geweest. Toen lekker slapen. De dag erna voelde ik me niet zo geweldig, dan toch iets verkeerds gegeten?! Ben door hanoi gaan lopen en even binnengelopen bij "friends travel vietnam" het reisburo van de nederlander die ook mijn visum had geregeld. Die gaf me de tip om bij een goede italiaan te gaan eten en dat heb ik ook gedaan. Lekker krab pasta met ricotta. En caprese salade. En de 1e x mineraal water sinds ik weg ben! De rest is allemaal gefilterd kraanwater dat je hier in de winkel krijgt. In mn kamer zag ik een bekende; een jongen die ook in t zelfde hostel zat in krabi, toevallig weer haha! Ben vroeg gaan slapen en vanmorgen een bus/boot ticket naar cat ba geboekt. Nog even een nieuw slotje gaan halen ( mijne was weg ) dat bleek nog n hele zoektocht. Een franse jongen sprak me aan en nodigde me uit voor koffie. In een plekje dat toeristen niet kennen. Door een smal steegje omhoog trappetjes op en de hele kamer vol met locals op kleine krukjes. Geweldig! Hij woonde sinds een half jaar hier en speelde jazzmuziek in dure hotels. We hebben even gekletst en toen moest ik terug naar t hostel voor mn pickup! Busrit en boot was heel makkelijk en redelijk snel, ondanks een beetje wagenziek was t goed te doen. In de bus leerde ik 2 brabanders kennen, die me volgden naar mijn hostel omdat ze nog niks geboekt hadden. Morgen gaan we samen scooters huren en verkennen. Hopen dat ik me dan beter voel!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lucienne Coenegracht:
    14 november 2017
    ook toevallig, ik zei net tegen een vriendin dat je nog helemaal niks last had gehad met voedsel. Nu dus de eerste keer. Hoe is Hanoi? die vriendin vond het een geweldig leuke stad.Spannend naar zo'n onbekende plek.