Krabi

27 oktober 2017 - Krabi, Thailand

Ik heb een aantal dagen niet geschreven ivm veel onderweg zijn en weinig slaap. Geweldige tijd gehad in Krabi! Super leuke mensen in het hostel en ook echt t beste hostel ever! Zo schoon, vers ontbijt hele dag gratis koffie thee koekjes en noodles. We zijn naar het strand geweest tegenover t hostel. Kluong muang beach. Prachtig daar. Allemaall kleine krabbetjes die hun holletje in kruipen zodra je in de buurt komt. Er lag een restaurantje verderop waar we elke dag gegeten hebben, lekker en goedkoop. Heb veel opgetrokken met 2 belgische jongens, heel vreemd om weer Nederlands te praten en vergiste me ook vaker door gewoon engels tegen ze te praten. Die avond tot laat voor het hostel gezeten met een grote groep met mensen van over de hele wereld. De dag erna heb ik een scooter gehuurd en ben ik gaan touren en langs strandjes gereden. Ik wou graag naar de Tiger temple omdat daar aapjes waren, maar aangezien ik nog steeds geen thaise simkaart had en dus geen internet moest ik het met Maps ME doen. Een offline versie van google.maps. Ook nog mn oordopjes vergeten in Khanom dus moest om de 5 min stoppen langs de weg om te kijken of ik nog in de goede richting ging. Halverwege toch maar omgedraaid en terug naar t hostel gegaan. Vlak voordat ik mijn scooter wou wegbrengen begon het te gieten en onweren en niet veel later viel de stroom uit in het hele gebied. Had ook nog net mijn was in de wasmachine gedaan en moest dus wachten op de stroom voordat ik erbij kon. Het was 2 uur toen ik richting bed ging en om 4.20 ging mn wekker dus ik was zo moe gisteren. Die avond kwamen mensen van t hostel vertellen dat het plankton licht gaf, een zeldzaam verschijnsel waarvoor je tot je middel in de zee moest gaan staan en als je dan bewoog begon het licht te geven. Ik ben niet gegaan omdat er snachts honderden grote krabben op het strand tevoorschijn komen en dat was me net iets too much! Om 5 uur dus taxi gepakt naar t vliegveld en eenmaal aangekomen in Kuala lumpur was ik kapotmoe. Zeker 20 x inslaap gevallen in t vliegtuig, de bus enz. Maar op n gegeven moment was ik over mn slaap heen dus toen ik in het hostel andrew zag zijn we met aantal mensen naar de reggaebar gegaan om te poolen, en erna naar een markt in n shoppingmall. Ook zijn we gaan eten (zie fotos) die 2 gerechtjes kosten samen nog geen 2 euro. Ook een leuk filmpje zal ik erop zetten van een soort vers suikerdrankje! Vanacht weer niet goed geslapen maar ik wou graag naar de Batu Caves. Dus met een spaanse jongen met de trein erheen gegaan, en ja hoor eindelijk aapjes! Overal liepen ze. Banaantjes gekocht voor ze en ze sprongen meteen op me toen ik ze tevoorschijn haalde. Dus heb ze meteen op de grond gegooid haha. Moest heel erg na de wc en de eerste 3 plekken waren super smerige hangtoiletten.( die zie je heel veel hier) de laatste was ook vies maar tenminste een normale. Dus na het helemaal ontsmet te hebben eindelijk klaar om de trappen te beklimmen naar de grotten. Ik moest een sarong kopen om me te bedekken en eenmaal boven bleek het minder dan verwacht. Heel toeristisch en uitgebuit, maar ik was al blij door de aapjes! Opeens begon het te gieten en wou ik snel naar beneden lopen, k gleed uit en mn slipper brak af. Dus de rest op blote voeten moeten doen. We hebben via uber iemand geregeld om ons naar t hostel te brengen want de trein was te ver lopen op blote voeten. Net naar mn nieuwe hostel gegaan en ga me even douchen, dalijk naar electronic market. Mega markt met alle electronica die je maar kan wensen. Even zoeken naar een waterproof case voor mn gopro. Xxxx

1. Lucienne Coenegracht:
    27 oktober 2017
    zo, wat een leuke avonturen maak je mee! Fijn dat je ook allemaal mensen tegenkomt om mee op te trekken. dat lijkt me leuker dan alles in je eentje. Mooie plek wel die tempel toch. Sommige dingen zijn ook zo toeristisch omdat ze bijzonder zijn. Dus ook doen. veel liefs van ons uit Utrecht
  2. Lucienne Coenegracht:
    27 oktober 2017
    die sarong staat je trouwens mooi!
  3. Josiane coenegracht:
    27 oktober 2017
    superleuk verhaal weer!!Ik smul. en ja die doek staat je mooi😍 alles staat jou mooi😊love you❤❤
  4. Noa:
    30 oktober 2017