KOCHIIII 🩷

1 maart 2023 - Cochin, India

1-3-23

Ik word net wakker, en wat is wakker worden hier fijn zeg! Je hoort zo veel verschillende vogeltjes fluiten! Zoals ik al had verwacht is kerala een super fijne plek. De vibe hier in het zuiden is veel relaxter dan in het noorden. Ook de lucht is schoner, minder druk en minder afval. Je ziet ook echt de portugese invloeden terug in de architectuur hier in Fort Kochi waar ik verblijf. Toen ik aankwam in Kochi werd ik opgehaald door iemand die ik in Mumbai had leren kennen, het was al laat dus ik werd afgezet bij m'n hotel. Tot mijn grote verbazing had ik een privékamer geboekt dus dat was een aangename verassing. Helaas geen airco in de kamer maar met de ventilator is het prima te doen, t is zeker warm hier maar minder drukkend dan in Goa. Ook iemand die ik in Goa leerde kennen kwam naar Kochi dus we spenderen de dagen met z'n 3en. Eergisteren zijn we naar een soort van kunst plek geweest, gallerie en buiten in de tuin vanalles dat gemaakt/gebouwd was. Je kon er aan het water zitten en een capuccino drinken voot 40 roepies. (50cent) echt geen geld! We zijn erna gaan kijken bij de vissers langs het water en echt cool wat voor systeem het is en hoeveel moeite ze met z'n allen moeten doen terwijl ze relatief weinig vangen. (De lucht die hing rondom die plek was wel echt enorm intens) Toen ik goed keek zag ik dat er dolfijnen zwommen, echt heel cooool. We hebben de ferry gepakt want fort kochi is een soort van eiland. Als je naar de stad kochi wil moet je helemaal omrijden dus mensen pakken dagelijks de ferry. Het kostte 6 roepies. Dat is 0,007 euro😂
In de avond zijn we nog gaan eten en naar wat bars geweest, het nachtleven in Fort Kochi is niet heel geweldig maar dat maakt voor mij niks uit.

Gisteren zijn we smorgens gaan ontbijten op een hele leuke plek. Ook in een soort van kunstplek. Het eten was echt suuuuper lekker dus we gaan waarschijnlijk terug daar vandaag. Toen zijn we gaan rijden naar omannaphuza beach. De weg erheen was geweldig!! Prachtige route langs water en door alle kleine dorpjes. We stopte bij de backwaters, de meren achter de zee waar ook veel vissers hun werk doen en waar je mangroven hebt. Prachtig! We stopte ook op een plekje dat traditionele cocos drank verkocht. Een mini weggetje tussen het water waar je net kon lopen, kwam je op een platformpje op het water. Daarop stond een oude schoolbus waar je in kon zitten. Het enige dat ze verkochten was dus die cocos alcohol en verse vis dus dat bestelde we. De cocos drank was niet echt lekker, het was gefermenteerd dus het had echt een nasmaak. De vis was lekker maar zoooo spicy! Dus niet veel van gegeten. Uiteindelijk betaal je dan maar 4 euro voor een kan van die drank en een hele vis dus dat valt mee. We reden verder naar het strand en tussendoor nog even met de drone gevlogen. Het strand was compleet verlaten, alleen veel kraaien een paar honden en eeeenorm veel roofvogels die urenlang boven ons vlogen en in het water doken voor vis te vangen. We keken er de zonsondergang en erna reden we naar marari beach waar we aten op het strand. We reden terug en ben lekker vroeg gaan slapen. Vandaag ga ik lekker voor een aryuvedische massage en vanavond een traditionele keralase dans kijken. Nog een paar daagjes India en dan vlieg ik naar Thailand. Ik vlieg naar Bangkok maar heb direct een vlucht geboekt naar Krabi. Ik kom om 04.30 sochtends aan en om 7 uur sochtends vlieg ik door. Daar blijf ik 2 nachten en dan pak ik de boot naar Koh Phi Phi. Erna de boot naar Koh Lanta waar ik 3 nachten zal verblijven. Dan de boot naar Phuket voor 1 nachtje zodat ik de dag erna naar Perth kan vliegen! Ik ga even proberen mijn drone te registreren voor Thailand, wat een gedoe zeg. Hopelijk lukt het.

20230228_20374920230228_17484920230228_17182320230228_17102220230228_17071520230228_15004920230228_16381120230228_14343520230228_14222720230228_13460920230228_11514420230227_17044520230227_16441620230227_16354520230227_14522320230227_124736

1. Mamskie:
    1 maart 2023
    Mooie foto s en heel gedetailleerd mooi verhaal.
  2. Teetee:
    1 maart 2023
    Leuk om te lezen Iza! Toch nog even naar Thailand? Ik dacht dat je gelijk via Bali naar Australië ging. Ben benieuwd wat je overwegingen zijn