Mumbai -> Goa 🦚

24 februari 2023 - Morjim, India

23-2-23

Ennn het is alweer de 23e wat vliegen de dagen voorbij! Eergisteren heb ik smorgens een yoga les gedaan, echt in een soort van verlaten gebouw met veel planten, bomen en vogels eromheen. Lekker met de ramen open en een kat die afentoe op je matje erbij kwam liggen. Ik twijfelde of ik wel zou gaan omdat ik zó moe was van het slechte slapen, maar achteraf blij dat ik toch gegaan was. Ik ben erna nog koffie gaan drinken met de yoga club en toen moest ik uitchecken. Heb de taxi gepakt van Bandra west naar Colaba. In Colaba sprak ik af met een jongen van Kerala & het koppel dat ik in Dharavi leerde kennen. We gingen naar India Gateway, de zonsondergang kijken bij Marinedrive en erna lekker fancy uiteten geweest bij een goed restaurant. Ik had alleen nog geen eten gehaald voor de treinreis voor de ochtend erna, en na even zoeken heb ik maar gesetteld voor 2 proteinbars en 2 zakjes chips van een klein winkeltje. Na 3 uurtjes slaap ging de wekker om 3.30 en heb ik een uber gepakt naar het station. Ondanks dat ik de mooie route wou zien viel ik constant in slaap, zo moe was ik! Naast me zat een jongen die op weg naar huis was in Goa, hij vertelde dat hij 9 maanden op een schip had gewerkt en nu zn familie en zoontje weer zou zien. Hij zei dat zijn vader me wel kon afzetten bij het hostel. Toen ze aankwamen, vrouw met kind en de vader natuurlijk blij om hem te zien en dan denk ik, zo'n intiem moment en alsnog word ik uitgenodigd om erbij te zijn. Heel apart! Dat zou je in Nederland niet zo snel zien. We zette hem af bij hun thuis want hij had 30 uur gereisd, en direct werd er gevraagd of ik wou eten of me opfrissen of wat dan ook. Ik was moe dus ik liet me afzetten bij het hostel. De vader ook super aardig, hij zei ik heb een boot als je de omgeving wil verkennen of je hebt iets nodig kan je altijd bellen! Eenmaal aangekomen in het hostel, positief verrast. Sowieso de hele vibe in Goa is echt fijn, beetje island vibes. Leuke winkeltjes en restaurants overal en heeeel veel palmbomen:):) Die avond zonsondergang gaan kijken op het strand onder het genot van een mojito, eindelijk rust!
Vandaag heb ik een scooter gehuurd en ben ik met iemand van mijn kamer gaan touren, met de drone gevlogen en naar sweet water lake geweest. Alleen al het rijden op de scoot zo heerlijk, schone lucht hier en goed weer. Alleen links rijden weer even aan wennen en ook even wennen aan rijden in India. Het is namelijk één bewegend organisme, en je moet erin mee flowen anders ga je geheid crashen! Dus constant toeteren als je inhaald & niet te snel rijden, constant anticiperen. Gister avond nog gaan uiteten en cocktail gedronken op het strand. Lekker veel seafood gehad gisteren, en echt voor 4 euro per gerecht ofzo! Lekker vroeg naar bedje, iedereen vroeg me nog mee opstap en al maar voel dat ik echt ben gegroeid en makkelijk nee zeg en lekker m'n bed inkruip! Progresssss!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade