Vlucht en aankomst in Bangkok

14 oktober 2017 - Sala Daeng BTS Station, Thailand

De weg naar hong kong airport en de controles en check in ging allemaal super makkelijk. Ze boden me een vlucht eerder aan en omdat Ellen al aan het wachten was op me heb ik die vlucht aangenomen. Toen we bijna bij Bangkok waren konden we niet landen vanwege het slechte weer. We hebben rondjes gevlogen en hadden niet meer genoeg brandstof. Toen zijn we geland in Rayong op een kleine landingsbaan en hebben daar een paar uur gewacht. Toen het ok was om te landen in Bangkok zijn we vertrokken. Eenmaal in Bangkok kreeg ik het mindere nieuws dat Ellen terug naar huis ging. Ik heb haar mij laten afzetten bij het BRB Hostel met de taxi, omdat zij de reservering had gemaakt. Had nog niet veel gegeten dus ben om de hoek gaan eten voor maar 10euro. Erna even gedouched en lekker naar bed gegaan. Vanmorgen raakte ik aan de praat met een australische jongen die vandaag alweer terug ging naar melbourne. Hij gaf me wat tips en ik ben richting de trein gelopen. In tegenstelling tot Hong Kong, gaat die hier over de stad heen ipv eronderdoor. Met roltrappen omhoog en dan intoetsen waar je heen wilt en dan muntjes ingooien waarmee je een kaartje krijgt. daarmee kan je inchecken en uitchecken. Ik ben naar de weekendmarkt geweest, maar omdat ik de weg niet echt ken en geen internet heb ben ik niet te ver gelopen. Wel kokoswater gedronken uit een kokosnoot voor 1 euro ongeveer. en overal kraampjes met vers gesneden fruit voor 1 euro. Het was meer even om een indruk te krijgen van de omgeving. Ik had me te warm aangedaan omdat ik dacht dat het ging regenen,maar de zon scheen fel dus ben me gaan omkleden en  douchen. Toen ik net even naar de 7 eleven store ging, begon t te gieten en ben ik teruggelopen. Nu even al mn fotos uploaden en mn reisverhaal schrijven in de Lobby. Terwijl ik hier zit loopt er net een dikke kakkerlak langs. (een rode) ik spring op en zeg het tegen de receptie ze probeerden hem te vangen maar hij rende snel achter de koeling. Is onvermijdelijk natuurlijk. Ook op straat liggen veel platgetrapte kakkerlakken. Verder is de lucht hier minder vies dan in Hong Kong, maar de omgeving en straten zijn minder mooi en armoediger. Het eten hier is al meer in mijn smaak dan in Hong Kong. Dus eens bedenken wat ik vanavond ga eten en waar. Ik ga nog even op internet zoeken naar een eventueel reismaatje!

1. Josiane coenegracht:
    14 oktober 2017
    superleuk Iza!!!
  2. Noa:
    14 oktober 2017
    Hoop zo dat je een leuk reismaatje vind. xxx