New delhi sightseeing 🌸

11 februari 2023 - Delhi, India

11-2-23

Gisteren na veel gedoe en proberen treinreizen te boeken toch maar besloten om een prive chauffeur te boeken voor de eerste 8 dagen. Ondanks het prijskaartje dik en dubbel waard! Het voelt van de ene kant alsof ik India al meteen niet "aankon" en de makkelijke route koos. Maar van de andere kant, was ik ook redelijk overwhelmed en hoef ik mezelf aan niemand te bewijzen! Veel highlights kunnen zien in Delhi in anderhalve dag en dat was al moeilijker geweest met openbaar vervoer. Maar wat een indrukken! Zo veel armoede en mensen die opstraat leven, alles bij elkaar sprokkelen. Ik keek wel vaker docu's over India maar er echt tussen in zitten is zo'n ander verhaal. Heel confronterend, ben ook dankbaar voor alles dat ik in nederland heb. Zo slecht hebben wij het écht nog niet. Lastig soms al die straatkindjes, het liefst geef je ze allemaal wat maar dat gaat helaas niet. Prachtige tempels en moskeeën bezocht en lodhi garden was ook erg mooi. Spice market in Old Delhi, als je daar doorheen loopt voel je de kruiden gewoon in je neus zitten! Wel voel ik constant het gestaar, zoals verwacht. En soms in een uur tijd vragen wel 10 mensen of ik met ze op de foto wil. Beetje irritant maar misschien went het nog. Het is fijn dat m'n chauffeur ook mee gaat met me als ik dat wil, dan word ik wat meer gelaten. Nu aangekomen in Agra, na een paar uur gereden te hebben en een cocosnoot aan de snelweg te hebben gedronken. En agra, ja echt zo crappy voor wat ik tot nu toe heb gezien. Het uitzicht vanuit m'n hostel, zie foto. Speciaal dit hostel gepakt voor uitzicht taj mahal vanaf het dakterras, maar die is gesloten door een groot politiek event. Morgen ook, en de taj mahal is ook maar even open ipv de hele dag. Heb ik weer hoor! Nou ik ga slapen, wekker om 5.30 voor sunrise bij de taj mahal!

20230210_11101020230210_16044120230210_15530120230211_121148