Agra / Taj Mahal 🏯✨️

12 februari 2023 - Agra, India

12-2-23

Wat een ongelofelijke ervaring! Om 5 uur op om de sunrise te zien bij Taj Mahal. Zo indrukwekkend! Om 6 uur kwam een travelagent me halen bij mijn hostel en liepen we naar de Taj Mahal. (Kan hem zien vanaf de rooftop van mijn hostel) Deze man was echt geweldig. Hij wist de beste plekken om foto's te maken en wist me alles te vertellen over de Taj Mahal en de geschiedenis. Na een paar uur rondlopen en eindeloos veel foto's, gingen we weer. We zijn op de motor naar een fijne plek gegaan om te ontbijten. Heerlijke indian breakfast gehad :) én lavazza koffie! Wat wil je nog meer?! Erna had hij al mijn chauffeur laten weten waar ik me bevond want ik zag hem opeens voor de deur staan, wat een service! We gingen naar de familie die al generaties lang zorgdraagt voor de taj mahal en belangrijk onderdeel waren van de bouw ervan. 22 jaar met 20.000 mensen per dag gebouwd aan de Taj mahal. Compleet van marmer en edelstenen erin verwerkt. Prachtig gewoon! Er werd verteld over de opbouw van de Taj Mahal en hoe ze iedere vrijdag als hij gesloten is, restaureren en schoonmaken. Wat een werk zit erin! Erna nog wat geshopt, en naar een olifant sanctuary geweest. De reis erheen was al indrukwekkend! Door afgelegen dorpjes tussen de velden in met spelende kinderen en koeien overal! En de sanctuary was ook leuk en informatief. In de avond nog met mensen van het hostel nog iets gaan eten, was gezellig. Morgen weer door naar Jaipur, ik ben benieuwd

20230212_06510620230212_095303

20230211_19285420230212_18505720230212_122904